In een voor de supporters van Nederwetten erg leuke wedstrijd om te zien, heeft Nederwetten toch de punten bij FC De Rakt moeten laten. Nederwetten lijkt op de weg terug. Omdat onze dames thuis de derby van Gerwen met 1-0 wonnen, deze keer een foto van matchwinner Chantal Sanders van onze dames boven dit verslag.

Ofschoon de Rakt fysiek sterker oogde, gaf Nederwetten heel goed partij. Over en weer waren mooie speelmomenten en van beide kanten ontstonden kleine kansjes. Het was vooral keeper Jordy van den Boogaard die menig aanval van FC De Rakt wist te pareren. De achterhoede en het middenveld van Nederwetten stond goed en Nederwetten leek af te stevenen op een 0-0 ruststand, maar in de 45e minuut gaf Bart Langenhuisen van FC De Rakt een haarscherpe voorzet en Rens van de Rakt kon de bal mooi binnen koppen 1-0. Er kwam nog een enkele kans voor Nederwetten maar de rust werd bereikt met deze 1-0 tussenstand.

Rust: 1-0

Na de thee, bleef alles goed in evenwicht en in de 28e minuut volgde een mooie crosspass van Roy Sleegers tot bij Christiaan Baaten. Deze zag spits Toon van Rooij in een betere scoringspositie staan en de topscorer van Nederwetten rondde deze kans prima af. 1-1. Over en weer kwamen nog enkele kansjes maar opnieuw in de slotfase van de wedstrijd rondde Bart Langenhuysen een scrimmage voor het Nederwetten doel goed af en liep Nederwetten opnieuw tegen een nederlaag aan. De algemene visie van de harde kern Nederwetten supporters was, ondanks de nederlaag, en jammer dat de wedstrijd niet 2 x 40 minuten duurde, er zat veel vooruitgang in vergelijking met vorige weken en volgende week hopelijk beter, uit bij Ollandia in Olland.