Nederwetten – Tongelre 6-1

Na de afstraffing van vorige week tegen Elsendorp was de selectie van Nederwetten vastberaden om een en ander recht te zetten bij onze trouwe supporters. Het tweede won van Nuenen en bij het eerste werd in de thuiswedstrijd tegen Tongelre vanaf de eerste minuut vol gas gegeven.

Onder aanvoering van Bart Sengers, die al de hele week door een cameraploeg gevolgd werd vanwege een portret dat over hem en RKVV Nederwetten gemaakt wordt, lieten onze mannen geen enkele illusie aan Tongelre, nagenoeg alle duels achterin en op het middenveld waren voor de blauw-witten.

Na enkele gemiste kansjes door de Nederwettense voorhoede was er in de 33e minuut eindelijk de dik verdiende voorsprong: 1-0. Toon wordt diep gestuurd en levert een piekfijne voorzet af op Joey Greveraars die attent reageert en binnen tikt.

Nederwetten had de smaak te pakken en naar voeren gestuwd door het evenzo gemotiveerde publiek kwam al snel het volgende doelpunt. Bart Sengers timede goed op een indraaiende vrije trap van Toon, smeet zijn harde kop tegen de bal, en liet het net maximaal oprekken. Bart kan erg goed juichen, wat aanstekelijk werkte op het publiek. 37e minuut 2-0.

Uw verslaggever was nog niet klaar met schrijven of het was alweer raak. We weten niet of het een begrip is, maar een zuivere ‘assist-hattrick’ van Toon van Rooij in 6 minuten tijd was een feit. Wederom een vrije trap van Toon, die ditmaal door Giel van Korven werd afgewerkt. 39e minuut 3-0.

Rust. 3-0.

Na  de rust was Nederwetten niet van plan om á la PSV de wedstrijd dood te laten bloeien en het publiek in slaap te sussen; nee gas erop!

Toon levert assist nummero vier af. Een combinatie binnen de zestien meter wordt door Mathijs Merks snoeihard tegen de touwen gemaaid. De keeper heeft deze bal alleen gehoord. 53e minuut 4-0.

In de 58e en 63e minuut bekroond Toon van Rooij zijn goede wedstrijd met twee doelpunten. De 5-0 was een assist van Mathijs waarbij Toon op de keeper afloopt. Na wat kappen en draaien ligt iedereen op de grond en vindt Toon het net. De 6-0 was een voorzet van Jesper waar Toon alleen nog maar tegenaan hoefde te lopen (een video hiervan staat op ons Twitteraccount: @rkvvnederwetten).

Tongelre deed in de 76e minuut nog wel wat terug, een mooie stiftbal, waardoor de eindstand op 6-1 uitkomt.

Eindstand. 6-1

Vandaag hebben we ook het competitiedebuut van twee jonge talenten gezien. Jordy van den Boogaard en Giel van der Velde vielen verdienstelijk in en mochten meedelen in de vreugde rondom deze overtuigende zege.

Een absolute teamprestatie waarbij de voorhoede de rest van het team beloonde voor het harde werken.

Volgende week spelen we weer thuis. HVV Helmond komt dan op bezoek en de toegang is zoals altijd gewoon gratis!