Vanaf het begin van de wedstrijd had Elsendorp het betere van het spel. Dit resulteerde in de 3e minuut al in een kans om  de 1-0 op het scorebord te zetten. Keeper Koen Joosten was op tijd bij de bal om dit te voorkomen.

Na een kwartier begon Nederwetten  aardig mee te voetballen maar tot uitgespeelde kansen kwam het niet. Wel had Hein Snellen van Vollenhoven nog een aardige mogelijkheid maar de bal sprong te ver van zijn voet om tot resultaat te komen. Een kwartier voor de rust leek Chiel van Deursen alleen op het doel van Nederwetten af te stevenen maar op het moment supreme stapte hij in zijn eigen schijnbeweging en  trapte hij de bal ver naast. Dit was toch een waarschuwing voor Nederwetten want in de 41e minuut nam Lars van de Cruijsen de bal prima aan en schoot vanaf 25 meter, onbereikbaar voor de Nederwettense  keeper de bal  loepzuiver in de kruising. 1-0. Dit werd ook de ruststand.

Na de pauze weer het zelfde spelbeeld. Elsendorp beter aan de bal maar ondanks dat toch enkele kleine kansjes voor Nederwetten. Het duurde tot de 77e minuut voordat de eindstand op het bord kwam. Een penalty gegeven door de scheidsrechter, die Nederwetten zeker niet  mee had, werd á la Panenka over Koen Joosten gelicht. Nederwetten wisselde nog enkele malen maar zelfs de inzet van Maikel van Kemenade kon het tij niet meer keren.

Volgende week de wedstrijd thuis tegen Fiducia en dan maar weer proberen de puntjes in eigen huis te houden.