Ofschoon het in de eerste 20 minuten er niet naar uitzag, heeft Nederwetten een terechte nederlaag moeten incasseren thuis tegen HVV Helmond.

Een stormloop van aanvallen in het begin van de wedstrijd met daarbij bijna niet te missen kansen, maar de bal wilde echt niet in het doel. Voor open doel miste  Jesper Franc al in de 3e minuut de eerste kans en nog geen drie minuten later miste Joey Greveraars de tweede kans. Met een beetje geluk had Nederwetten al na 20 minuten met 3-0 voor gestaan. Langs de lijn werd geopperd, dat komt wel goed vandaag maar het pakte allemaal anders uit.

HVV Hemond nam het initiatief over en bij Nederwetten lukte werkelijk niets meer. Tot aan de rust volgden de kansen voor HVV elkaar zich op en dankzij de goed keepende Koen Joosten kon de score voor HVV tot de rust uitblijven.
Na rust werd door de supporters toch een wakker geschud Nederwetten verwacht maar HVV domineerde vrijwel de gehele 2e helft. In de 50e minuut binnen 2 minuten twee grote kansen maar die troffen nog geen doel, maar bij een goed genomen corner werd de bal in een scrimmage binnen gewerkt door Ilias Thari , 0-1. Amper 5 minuten later was het weer raak. Door slecht ingrijpen in de verdediging kon Ezzo Sabha met een mooi schot de 2-0 op het score bord zetten. In de 85e minuut trof Toon van Rooy nog een keer de paal maar dat was ook het enige wapenfeit wat Nederwetten in de 2e helft ten berde kon brengen.

Verzachtende omstandigheden zijn wel aan te dragen, tenslotte kampt Nederwetten met een 6 tal geblesseerde basis spelers maar het is toch te hopen dat de ziekenboeg snel leeg stroomt want in deze situatie valt er voor Nederwetten weinig te verwachten qua resultaat. Volgende week de uitwedstrijd naar HSE in Eindhoven en dan maar weer opnieuw proberen het beste er van te maken.