De wedstrijd begon met een respectvolle minuut stilte voor het overlijden van de echtgenote van een van de trainers van Brandevoort.

In een winderig sportpark van SV Brandevoort begon Nederwetten met grote flair aan de wedstrijd tegen de koploper uit hun klasse. Al na negen minuten was het raak toen Christiaan Baaten na een afgeslagen corner vanaf de 16 meter op goal schoot. De bal werd niet goed verwerkt door de Helmondse goalie en de terug springende bal werd prima ingekopt door Tom Raaymakers.

Gedurende de hele eerste helft bleef deze stand op het scorebord mede door uitstekend keeperswerk van Koen Joosten  die zich revancheerde van de wedstrijd van vorige week tegen Gerwen. De stand bood perspectief voor een stunt tegen de koploper maar in de 2e helft tapte Brandevoort uit een ander vaatje. Al na 14 minuten strafte Adam Abdessalami een slordigheid in de Wettens defensie doeltreffend af. In de uiterst hoek en via binnenkant paal zette hij de 1-1 op het scorebord. Vanaf dat moment kreeg Nederwetten het steeds moeilijker, en kwam nog amper in het doelgebied van Brandevoort. In de 70e minuut gaf Luuk van Stiphout de genadeklap. Na een goed opgezette aanval tikte hij de 2-1 achter de kansloze Koen Joosten. Weer 10 minuten later, na onoplettendheid in de Nederwettense verdediging was het opnieuw Luuk van Stiphout die de 3-1 aantekende. In de allerlaatste minuut kon ook speler Wing van Brandevoort de eindstand 4-1 op het bord zetten. Brandevoort speelde slimmer, en met kleine geniepigheden die de goed leidende scheidsrechter niet kon waarnemen maar die wel vaak effectief waren. Al met al een sportieve wedstrijd met een 4-1 uitslag die door de meegereisde supporters wel te accepteren was.

Door Louis Staals